2024-03-19

Föreningen

IFK Kiruna såg dagens ljus 1907 men kan egentligen räkna sina anor ytterligare fyra år bakåt i tiden. 1903 bildades Kiruna Skidklubb som första idrottsförening i den då purunga gruvmetropolen. Skidklubben kom till på initiativ av den mästerliga fotografen Borg Mesch. Skidklubben ombildades efter bara två år till Kiruna Idrottsförening, som i sin tur bytte namn till IFK Kiruna den 31 januari 1907. Läs mer om IFK Kirunas 100-åriga historia.

IFK Kiruna är medlem i IFK Centralorganisation som samlar alla Idrottsföreningen Kamraterna i Sverige och Finland.

I menyn till vänster hittar du information om föreningen. Som inloggad medlem finns ytterligare alternativ som ger dig tillgång till sådan information som bara är ämnad för medlemmar, exvis årsmöteshandlingar.

För att få inloggningsuppgifter, skicka ett mejl till medlem@ifkkiruna.se. Pga manuell hantering kan det ta ett par dagar (längre under ledigheter).

Värdegrund

IFK Kiruna bedriver idrottsverksamhet med kvalité på alla nivåer för barn, ungdomar och vuxna under trygga former. Detta gör vi tillsammans genom ett ideellt engagemang, så att ledare och aktiva känner sig stolta.

Vår verksamhet präglas av glädje, öppenhet och respekt. Vi står för kamratskap och solidaritet.

IFK Kiruna välkomnar alla.

Verksamhetsidé

Vi ger möjlighet för Kirunabor till meningsfull fritidssysselsättning inom våra idrotter.

Vision

2015 har vi en levande och stabil verksamhet för barn, ungdom och vuxna, med väl utbildade och engagerade ledare. Vi uppfattas som en attraktiv förening och naturlig samtals-och samarbetspartner i kommunen.