2024-03-19

Medlemskap

Som medlem i IFK Kiruna får du tillgång till föreningens verksamheter och arrangemang och blir delaktig i Kirunas äldsta förening som grundades 1907.

Medlemsavgift

Medlemsavgiften betalas in en gång per år till bankgiro 658-7331 eller till SWISH-nummer 123 338 30 72.

Avgifterna är:

Familj 400 kr
Vuxen 200 kr
Ungdom tom 16 år 75 kr
Pensionär 150 kr

Viktigt: Ange på betalningen att det är medlemsavgift samt personnummer. Vid familjebetalning ska allas personnummer anges. Om det vid tex internetbetalning inte ryms så många tecken, skicka ett mejl till info@ifkkiruna.se med vilka som ska ingå i familjebetalningen.

Betalning som inkommit under perioden januari – september ger medlemskap för aktuellt år. Betalning under oktober – december ger ett medlemskap för aktuellt år samt det kommande året.

Nya medlemmar måste meddela sina uppgifter samt betala medlemsavgift.

Vi behöver följande uppgifter:

• Förnamn
  • Efternamn
  • Personnummer (med fyra sista)
  • Postadress
  • Postnummer
  • Ort
  • Telefon
  • E-postadress
  • Kommer du vara aktiv (dvs tävla för IFK Kiruna eller delta i föreningens aktiviteter som deltagare/utövare eller funktionär), ange vilka grenar (skidor, orientering, cykel, skidskytte).

En e-postadress gör det både lättare och billigare att till exempel nå ut med påminnelser om medlemsavgifter.

Som medlem i IFK Kiruna godkänner man att personuppgifterna inklusive personnummer lagras i ett datasystem.

Skicka uppgifterna till info@ifkkiruna.se.

Välkommen som medlem!

Försäkring

Som medlem är du försäkrad eftersom alla föreningar som är anslutna till Riksidrottsförbundet (RF) omfattas av en grundförsäkring via Folksam. Det som ingår är:

• Ansvarsförsäkring
  • Förmögenhetsbrottsförsäkring
  • Rättsskyddsförsäkring
  • Patientförsäkring
  • Olycksfallsförsäkring för ledare och funktionärer

Eftersom IFK Kiruna är med i Svenska Orienteringsförbundet omfattas orienterande medlemmar även av försäkringen Råd och Vård för idrottsskador.

Rabatter